Black Light White Light: Directors Cut EP

Godkendt debut fra danske Black Light White Light

Black Light White Light’s debut-ep indeholder tre numre og udkommer som download og i en flot 7” hvidfarvet vinyl i et oplag på 500 stk. Ep’en er bestemt en investering værd hvis man er til dansk rock med inspirationskilder som Black Rebel Motorcycle Club – uden dog at lyde ligeså beskidt – og den britiske scene som den så ud i sluthalvfemserne. Sangene er indspillet i Sverige sammen med Johan Forsman, der også har arbejdet med store svenske navne som Jens Lekman, Håkan Hellström og The Soundtrack of Our Lives.

Ep’en åbnes af ”Higher Than Low”, der er udgivelsens mest rockede nummer – og det bedste. Lyden er god og på trods af den rockede og lettere beskidte lyd, så er det nemt at skille de enkelte instrumenter fra hinanden. Og her imponerer især guitaren, men også forsangeren gør det godt, hvilket han gør hele vejen igennem ep’en.

Ep’ens andet nummer, ”Like You”, bygges langsomt op og bliver mere og mere larmende som sangen skrider frem. Nummeret ender faktisk med at være ret så catchy – og opbygningen er rigtig god – men alligevel skærer det i mine ører på en uheldig måde. Det er specielt den sidste halvdel, hvor teksten gentages igen og igen, der ender med at irritere allerede efter et par gennemlytninger. Måske er det for catchy?

Tredje og sidste nummer er også det mest afdæmpede. Et godt nummer, hvor melodien dog ikke er helt god nok til at man rigtig rammes. Mindre kan også gøre det, og taget i betragtning, at dette er første gang Black Light White Light udgiver noget, så er resultatet klart godkendt.