Milow: Milow

cover-milow-milow-2009-300x300
Ayo it’s Milow

Den belgiske singer/songwriter Milow er efter sigende et stort hit i Belgien og Holland, hvor singlen ”Ayo Technology” er gået ind som nummer 1 på singlehitlisten, og i Tyskland, hvor singlen er det andet mest spillede nummer i radioen. At ligge i toppen af hitlisterne og blive voldspillet i radioen er dog ikke noget kvalitetsstempel i sig selv, og Milow mangler meget for at nå toppen af genren.

”Ayo Technology” er en god akustisk fortolkning af 50 Cent og Justin Timberlakes original fra 2007. Nummeret svinger flot og udvikler sig hele vejen igennem, med små temposkift og et godt groove. En rigtig ørehænger, og man forstår godt hvorfor nummeret er blevet så populært. Desværre bliver det – som det meste andet radiopop – ret hurtig trættende at lytte til, og derfor er det også helt unødvendigt, at albummet afsluttes med en liveversion, hvor publikum synger med, og et remix af nummeret. Remixet er i øvrigt foruroligende ringe.

Ved første øjekast kan det godt undre, at et covernummer skal fylde så meget plads på et album, og det får én til at overveje om Milow – Jonathan Vandenbroeck – da ikke har noget at byde på selv!? Når man hører de 14 selvskrevne numre, albummet indeholder forstærkes tvivlen, og man forstår covernummerets centrale placering. De primært akustiske sange bevæger sig på et niveau, der ikke løfter sig langt over lejrbålsstemning i niende klasse. Og uden sidstnævntes indbyggede flirt og forelskelse er der ikke meget tilbage at komme efter.

Indrømmet, dommen kan virke hård, men når der findes så mange gode singer/songwritere derude, så er der ingen grund til at bruge tid på Milows kønsløse tredje album.