04.07.08 – Band of Horses – Arena, Roskilde Festival

bandofhorses-presse2007-565x350

Band of Horses gav publikum hvad de kom efter

Det var ikke så få mennesker der havde valgt at møde op til Band of Horses’ koncert. Det var næsten umuligt at komme ind under teltdugen, men efter en lille kamp, så lykkedes det – og det var det hele værd. For Band of Horses leverede en noget nær perfekt omgang arena-rock med storladne rocknumre, stille ballader og momentvis fællessang.

Med blot to albums på bagen er Band of Horses på rekordtid blevet et af de helt store rock-bands. Bandet har ramt plet hos både anmeldere og den gennemsnitlige pladekøber, og efter en koncert som denne forstår man hvorfor. Med Benjamin Bridwells æteriske vokal helt i front og sange som ”The Great Salt Lake”, ”Funeral”, ”Ode To LRC” og den smukke hjerteskærende ballade ”No One’s Gonna Love You” var det svært ikke at lade sig rive med af eftermiddagens koncert. Publikum gav sig da også fuldt ud, og sjældent er der blevet klappet så højt inde under Arenas teltdug. Og det var fuldt fortjent – for Band of Horses har formået at holde benene solidt plantet på jorden trods stor musikalsk succes.

Mellem de kendte numre var der også blevet plads til et par nye af slagsen. Hvis disse kommer med på det kommende Band of Horses-album – som Benjamin Bridwell lovede er på vej – så bliver det nok endnu en succes for Band of Horses, der mere og mere ligner et band man virkelig skal regne med.